over ons

Passie voor recht

Corbus verwijst naar 'core business' en 'business law'. Recht en ondernemingsrecht in het bijzonder zijn onze passie, een pragmatische en oplossingsgerichte houding is onze aanpak.

Ons doel is duidelijk: we zoeken oplossingen die u en uw onderneming of organisatie echt versterken. We vertrekken hierbij steeds vanuit uw oogpunt en behoeften, en investeren graag in een langetermijnsamenwerking zodat we weten wat voor u echt belangrijk is. Corbus wil dé referentie worden in haar lokale markt, als integere juridische partner van de ondernemer en ondernemende instelling.

Vanzelfsprekend kunnen ook niet-ondernemers in de economische betekenis met hun juridische vragen bij ons terecht, onder meer bij onze afdelingen familiaal recht, vastgoedrecht en sociaal recht.

Van advies tot geschil, in klare en heldere taal. Zo maakt Corbus voor u het verschil.

Open communicatie en heldere afspraken

Aan goede communicatie en correcte afspraken hechten we veel belang. Wellicht nog meer dan bij andere dienstverlenende beroepen is de dienstverlening van een advocaat in veel gevallen maatwerk, waarbij wederzijds vertrouwen en een goede culturele fit bepalend zijn. Wij verwijzen graag naar ons informatiedocument en naar onze algemene voorwaarden, waarin u gedetailleerde informatie over onze dienstverlening vindt en de afspraken die we standaard hanteren.

Op maat van onze cliënten

We bieden onze cliënten transparante formules aan waarbij ze kunnen kiezen voor de klassieke formule op basis van gepresteerde tijdseenheden. Daarnaast kunnen zij ook opteren voor een vaste vergoeding, die in onderling overleg wordt vastgelegd. Die vaste vergoeding kan betrekking hebben op een bepaald project, maar kan evengoed gelden voor de dagdagelijkse juridische ondersteuning, het hele jaar door: geen extra kosten, geen facturatie voor een kort telefonisch overleg, maar transparant en eenvoudig. De voordelen van een in-house counsel, maar dan vrijer en flexibeler.

KMO-portefeuille

U kan als KMO in aanmerking komen om gebruik te maken van de KMO-portefeuille, en op die manier van de Vlaamse overheid een subsidie ontvangen voor het advies dat wij u verstrekken. Zo kan Corbus u, als geregistreerde dienstverlener voor de pijler Advies, bijvoorbeeld ondersteunen bij het opstarten van een nieuwe activiteit, het uitbouwen van een juridische structuur voor uw commerciële activiteiten, het uitrollen van een (internationaal) distributiewerk, het opstarten en opvolgen van een vastgoedproject, of bij vragen over intellectuele eigendom en ICT.

Hoe verloopt een kmo-p dossier? 

U neemt als KMO contact op met ons kantoor. Bij een eerste gesprek schetst u de situatie zodat onze advocaten, die gespecialiseerd zijn in deze materie, voor u een gepast juridisch advies kunnen uitwerken. Wanneer u beslist om met ons kantoor samen te werken bezorgen wij u onze documenten ter kennisname en vervollediging waarbij u het samenwerkingsakkoord bevestigt. Via tussentijds overleg komen wij tot een voor u op maat gesneden juridisch advies.

Hoeveel bedraagt de KMO-p subsidie?

Hoeveel steun u ontvangt, is afhankelijk van de grootte van uw onderneming.
• Een kleine onderneming (tot 50 werknemers, omzet max 10 mln. euro of balanstotaal max. 10 mln. euro) die investeert in advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. U ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
• Een middelgrote onderneming (tot 250 werknemers, omzet max. 50 mln. euro of balanstotaal max. 43 mln. euro) die investeert in advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. U krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Let wel, de subsidie van de KMO portefeuille omvat enkel het juridisch advies, indien u een verdere begeleiding of implementatie wenst kan Corbus u uiteraard ook hierbij ondersteunen tegen de gangbare kantoor tarieven. 

Voor meer informatie over het gebruik van de KMO-portefeuille verwijzen wij u via deze link graag door naar de website van het agentschap ondernemen.

Uw juridische partner in outsourcing

Heeft u een onverwacht en tijdelijk behoefte aan juridische ondersteuning on site in uw bedrijf, of wenst u uw juridische afdeling tijdelijk te versterken? Onze ervaren advocaten kunnen u geheel of gedeeltelijk inhouse ondersteunen zodat u zich ten volle kunt blijven focussen op uw kerntaken.

Kostbare tijd besparen

Onze advocaten helpen u graag om deze periode feilloos te overbruggen. Wij kunnen uw juridische processen efficiënt van u overnemen of u bijstaan bij de begeleiding van uw dagelijkse juridische activiteiten, de voorbereiding en/of realisatie van een bepaald project, een reorganisatie of overnameproces, onderhandelingen met belangrijke partners, debiteurenopvolging, het organiseren van uw contractmanagement etc. Op die manier bespaart u kostbare tijd die u kunt investeren om uw eigen marktpositie te versterken.

Samenwerken met ons kantoor

Neemt u Legal outsourcing in overweging? Na een uitgebreide bespreking en analyse van uw organisatie werken wij voor u een voorstel op maat uit. Wij stellen onze advocaten tegen een vast overeengekomen tarief en voor een bepaalde periode ter uwer beschikking. Uiteraard kunt u rekenen op de nodige discretie en kunt u genieten van extra juridische knowhow die ten goede komt aan uw onderneming. Onze specialisten zijn flexibel inzetbaar en uiteraard gebonden aan het beroepsgeheim.    

Interesse in onze Legal outsourcing diensten? Neem dan zeker contact op met ons kantoor voor een vrijblijvend gesprek.

We gebruiken cookies om uw taalvoorkeur bij te houden en surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer weten[OK]